اطلاعیه های مهم:

اخیرا مشاهده شده بعضی از افراد سودجو بدون هماهنگی از مطالب و عکسهایی که ما طی این چند سال جمع آوری کردیم بدون کوچکترین تغییری و حتی تغییر هاست عکس ها و همچنین ترتیب قرار گیری مطالب در وبسایت کپی برداری کردند جالب اینجاست این افراد به اصطلاح رزمی کار حتی از محیط وبسایت ما هم کاملا تقلید کردند!!  کپی برداری از مطالب و عکسها و خلاقیتهای استفاده شده در سایت بدون گرفتن اجازه از مدیران وبسایت یا ذکر منبع آن شرعا حرام است و گروه فرهنگی و ورزشی ما کاملا از این موضوع ناراضی هستند!


 

آخرین ارسال های تالار گفتمان

آذر
21
1390

روش تمرین با کیسه بوکس

روش تمرین با کیسه بوکس

کیسه بکس یکی از قدیمی ترین و همچنین کارا ترین وسایل تمرین بوکس می باشد.متاسفانه تاثیرات کیسه بوکس در افزایش سرعت و قدرت و بالا بردن تحمل در بوکسور به طور کامل شناخته نشده است. تولید کنندگاه وسایل ورزشی هر روز وسایل تازه ای را برای ورزش کردن ابداع می کنند اما تاکنون کار چندانی روی کیسه بوکس انجام نشده است.با این حال برای مربیان و دست اندر کاران بوکس ثابت شده است که یکی از بهترین وسایل تمرینی برای بوکسورها کیسه بوکس می باشد.اگر یک تایپیست بخواهد در کار خود پیشرفت کرده و با سرعت بالا تری تایپ کند باید از صفحه کلید کامپیوتر یا دستگاه تایپ استفاده کند و روی آن تمرین کند یک بوکسور هم باید برای افزایش قدرت و سرعت مشتهای خود مشت بزند و وسیله این کار کیسه بوکس او می باشد.برای افزایش سرعت و قدرت در ضربات آنچه باید رعایت شود این است که ضربه با نهایت قدرت به کیسه بوکس زده شود.همچنین در هنگاه مشت زنی به کیسه باید دور آن حرکت کرد مانند اینکه با یک حریف واقعی مبارزه می شود.

برای دیدن تمام مطلب به ادامه مطلب مراجعه کنید

قانون تمرین با کیسه بوکس راندهای ۲ دقیقه ای و ۳ دقیقه ای می باشد که اغلب ۴ بار تکرار می شوند.بوکسورهای آماتور در راندهای ۲ دقیقه ای و حرفه ای ها در راندهای ۳ دقیقه ای به تمرین می پردازند و ۱ دقیقه استراحت بین رانده توصیه می شود.بوکسورهای معتبر و حرفه ای برای افزایش توان مبارزهای خود دو روش خاص را پیش می گیرند.یا اینکه زمان استراحت بین راندها را کاهش می دهند مثلا به جای یک دقیقه ۳۰ ثانیه استراحت می کنند یا زمان راندها را افزایش می دهند مثلا آماتورها به جای دو دقیقه ۳ دقیقه تمرین می کنند و حرفه ای ها به جای ۳ دقیقه ۴دقیقه با کیسه تمرین می کنند.مسلما بوکسوری که تحمل ۴ دقیقه مشت زنی را دارد در مبارزه ۳ دقیقه ای واقعی بهتر عمل می کند. البته آنطور که تجربه نشان داده است افزایش زمان زمان راندها بهتر از کاهش زمان استراحت بین راندها است.

● تمرین چپ و راست سرعتی(جب و پانچ سرعتی)

این یکی از تمرینات خیلی خوب و مفید با کیسه بوکس می باشد.این تمرین از این قرار است که به مدت ۱۵ الی ۶۰ ثانیه(بر حسب توان ورزشکار)با شدت و سرعت تمام مشتهای چپ و راست طوری به کیسه بوکس وارد می شود که کیسه بوکس فرصت به عقب برگشتن را نداشته باشد.توجه شود که این تمرین باید با حد اکثر شدت و توان اجرا شود.این تمرین یکی از تمرینات پیشنهادی برای افزایش قدرت و سرعت بوکسورها می باشد. این تمرین به نام تمرین المپیکی هم نام گذاری شده است زیرا در اغلب اردو های المپیک بوکس کشورهای مختلف اجرا می شود.به این نکته باید توجه کرد که این تمرین با کیسه به تنهایی کافی نبوده و باید همراه با بقیه تمرینها اجرا گردد.

یک مثال از برنامه تمرینی با کیسه بوکس:

▪ ۱- ۴ راند ۳ دقیقه ای کیسه زدن مهارتی(تمرین روی مهارتها مثلا مشتها و جا خالی و...).
▪ ۲- ۴ راند ۳۰ ثانیه ای چپ و راست سرعتی.
۳) در پایان ۱ راند ۳ دقیقه ای کیسه زدن معمولی.

بین هر راند ۱ دقیقه استراحت.

توجه شود که مرحله سوم بسیار مهم است زیرا بدن بوکسور را برای مقاومت در برابر خستگی آماده می کند.

● تغییر در تمرینات

پیشنهاد می شود در تکنیک چپ و راست سرعتی زمانها تغییر کند مثلا گاهی به جای ۴ راند ۳۰ثانیه ای می توان ۱۰ راند ۱۵ ثانیه ای با ۴۵ ثانیه استراحت بین آنها را انجام داد.اینگونه تغییر در تمرینات می تواند باعث افزایش قدرت و سرعت و توان غیر هوازی در بوکسور شود.

● تمرین بوکس قدرتی

یک تکنیک دیگر در تمرین با کیسه بوکس تمرین بوکس قدرتی می باشد.در این تمرین در راندهای ۶۰ الی ۹۰ ثانیه ای با تمام قدرت از انواع مشتهای بوکس مثل پانچ و کراس و آپر کات و هوک... استفاده می شود.

یک مثال از برنامه تمرینی بوکس قدرتی روی کیسه بوکس:
▪ ۱- ۳ راند ۳ دقیقه ای تمرین مهارتی روی کیسه بوکس
▪ ۲- ۴ راند ۱ دقیقه ای تمرین قدرتی روی کیسه بوکس
▪ ۳- ۵ راند ۳۰ ثانیه ای تمرین چپ و راست سرعتی

▪ توجه:بین هر راند ۱ دقیقه استراحت.

● یک برنامه تمرینی دیگر
▪ ۱۰ راند ۱ دقیقه ای بوکس قدرتی
این تمرین برای بوکسورهای حرفه ای طراحی شده و برای افزایش قدرت ضربات بسیار موثر است.

● کلام آخر
کیسه بوکس یکی از بهترین وسایل تمرینی یک بوکسور برای افزایش قدرت و سرعت ضربات دست می باشد.پیشنهاد می شود در تمرین با کیسه بوکس روزهای هفته را تقسیم کنید یعنی مثلا یک روز بیشتر روی مهارت و روزی دیگر بیشتر روی قدرت و سرعت کار کنید.

منبع : WWW.ROSSBOXING.COM

0 دیدگاه + فرستادن دیدگاه

    هیچ نظری برای این مطلب ارسال نشده است ! اولین نفر باشید ...

فرستادن دیدگاه


برای افزایش امنیت لطفا کدی را که در تصویر زیر می بینید در کادر وارد کنید :
CAPTCHA Image   Reload Image
Enter Code*:

منوی کاربر

نام کاربری :

کلمه عبور :



عضویت در سایتفراموشی رمز عبور

کمربند خود را انتخاب کنید !

این بخش شامل تمام موارد آموزشی مورد نیاز برای هنرجویان کیوکوشین کاراته اعم از تکنیکهای دست و پا ، دفاعها و کاتاها بر اساس کمربند بصورت تصویری می باشد. لطفا نظرات و پیشنهادات خودتون رو از بخش نظرات با ما در میون بذارید . . . !

موارد آموزشی مورد نیاز برای کمربند نارنجی کیو 10

موارد آموزشی مورد نیاز برای کمربند نارنجی کیو 9

موارد آموزشی مورد نیاز برای کمربند آبی کیو 8

موارد آموزشی مورد نیاز برای کمربند آبی کیو 7

موارد آموزشی مورد نیاز برای کمربند زرد کیو 6

موارد آموزشی مورد نیاز برای کمربند زرد کیو 5

موارد آموزشی مورد نیاز برای کمربند سبز کیو 4

موارد آموزشی مورد نیاز برای کمربند سبز کیو 3

موارد آموزشی مورد نیاز برای کمربند قهوه ای کیو 2

موارد آموزشی مورد نیاز برای کمربند قهوه ای کیو 1

موارد آموزشی مورد نیاز برای کمربند مشکی دان 1

مستند و فیلم رزمی

Fighter In The Wind 2004

مستند فوق العاده دیدنی  Takedown: The DNA of GSP

مجموعه های رزمی

Fight Quest